Share on Linkedin
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Facebook
Joi, 21 iunie 2018 - 9:10:15
republicanii

ING va returna clienţilor comisioanele aferente retragerilor de numerar de la alte bănci, după blocarea sistemului survenită sâmbătă


12 septembrie 2016

ING România va returna comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor bănci, efectuate sâmbătă de către proprii clienţi, şi va suporta costurile adiţionale generate de indisponibilitatea plăţilor cu cardul, în urma problemelor tehnice survenite timp de mai multe ore, când în reţeaua băncii nu a putut fi efectuată nicio operaţiune de plată atât în online, cât şi la comercianţi sau prin bancomatele băncii, se arată într-un comunicat de presă al instituţiei bancare, transmis, duminică, Agerpres.
În acelaşi timp, banca precizează că blocajul serverelor băncii şi sistemul de stocare a datelor a fost provocat în urma unui test planificat efectuat în centrul de date al ING, pentru sistemul de stingere a incendiilor.
 
'Sâmbătă, 10 septembrie, în timpul unui test planificat în centrul nostru de date pentru sistemul de stingere a incendiilor, procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat în mod sever şi neaşteptat mai multe servere şi sistemul de stocare a datelor. Primele probleme au început să apară după ora 13:00. Au fost afectate toate serviciile conectate sistemului de stocare a datelor, respectiv tranzacţii cu cardul, operaţiuni la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare şi website-ul www.ing.ro. În consecinţă, o mare parte din tranzacţii nu au putut fi procesate şi comunicarea cu clienţii a fost întârziată (...) Ne cerem scuze, încă o dată, pentru situaţiile neplăcute pe care le-au întâmpinat clienţii noştri şi ne asumăm responsabilitatea pentru problemele cauzate. Astfel, vom returna clienţilor comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor bănci efectuate ieri. Avem, de asemenea, în vedere acoperirea costurilor adiţionale generate clienţilor afectaţi de indisponibilitatea plăţilor cu cardul. În ciuda acestui incident excepţional şi fără precedent în istoria ING România, prioritatea noastră rămâne asigurarea de servicii financiare la nivelul înalt de aşteptări cu care ne-am obişnuit clienţii de-a lungul anilor', se arată în comunicarea băncii.
 
Potrivit sursei, în consecinţă, la momentul apariţiei incidentului, au fost activate de urgenţă procedurile şi planurile de recuperare prevăzute pentru astfel de situaţii.
 
'Toate echipele relevante din IT, suport pentru clienţi, management al produselor, comunicare şi conducerea băncii au fost mobilizate pentru rezolvarea cât mai rapidă a situaţiei. De asemenea, furnizorul extern al sistemului afectat a tratat cu prioritate zero restaurarea serviciului. Din cauza magnitudinii şi complexităţii defecţiunilor, din păcate timpul necesar pentru restaurarea activităţii prin sistemul de back-up a fost mai lung decât în cadrul testelor pe care le efectuăm regulat. Mai mult decât atât, pentru a asigura deplina integritate a datelor, am efectuat o copie adiţională a bazei de date înainte de a începe restaurarea sistemului, ceea ce a prelungit perioada de indisponibilitate a serviciilor', reiese din comunicatul ING Bank România.
 
Reprezentanţii bâncii menţionează că 'la ora 21:15 am restaurat serviciul de online banking ING Home'Bank, iar tranzacţiile cu cardul la comercianţi şi la bancomate au redevenit funcţionale începând cu ora 23:00', iar 'în prezent, finalizăm analiza diagnostic a acestui eveniment excepţional, monitorizăm îndeaproape evoluţia situaţiei împreună cu furnizorii şi luăm măsuri adiţionale pentru a asigura derularea normală a operaţiunilor'.
 
De asemenea, ING România notează că lipsa de comunicare către clienţi, în primele momente de la apariţia problemei, a fost cauzată tot de incidentul respectiv.
 
'Ne pare rău că am dezamăgit, pentru că nu am comunicat proactiv în primele ore. Defecţiunea sistemelor de comunicare (website, sms,mail-uri) a afectat transmiterea mesajelor către clienţi', menţionează sursa citată.
 
ATM-urile, sistemele de acceptare a cardurilor ING, cât şi serviciul Home'Bank, au fost indisponibile sâmbătă, timp de mai multe ore, pentru clienţii băncii, din cauza unor erori în sistemul de stocare a datelor. Reprezentanţii băncii au precizat că problema tehnică nu a pus niciun moment în pericol datele şi disponibilităţile băneşti ale clienţilor ING.

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Linkedin
rating
(33 vizualizări)
Dacă v-a plăcut acest articol, daţi-ne un like:

In Ploiesti gasiti paine traditionala romaneasca coapta in cuptor cu lemne fara E-uri

Adăugaţi un comentariu:
Folosind un cont de facebook:
sau folosind formularul următor:
Nume:

Email:

Comentariul:

Cod siguranţă:
Codul de securitate




CFR Călători oferă reduceri de 50% pentru studenţi, în limita unei distanţe de 300 de kilometri



Economic

cfr calatori ofera reduceri de 50 pentru studenti in limita unei distante de 300 de kilometri
CFR Călători reaminteşte studenţilor, într-un comunicat, că pot achiziţiona cu o reducere de 50% bilete şi abonamente pentru a călători spre/dinspre locul în care învaţă. Studenţii la zi din învăţământul de stat sau privat acreditat beneficiază, în baza legitimaţiei de student „reducere...


ANSVSA a dat amenzi de aproape 78.000 de lei în urma unor controale la carnea de pasăre



Economic

ansvsa a dat amenzi de aproape 78000 de lei in urma unor controale la carnea de pasare
Inspectorii Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) au dat 23 de amenzi în valoare de aproape 78.000 de lei, pentru nereguli descoperite la controale făcute la carnea de pasăre şi au dispus suspendarea temporară a activităţii în patru unităţi din...


ASF va stabili noile tarife maximale RCA pînă pe 19 octombrie



Economic

asf va stabili noile tarife maximale rca pina pe 19 octombrie
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a anunţat, miercuri, că va stabili tarifele de primă maxime pentru asigurările de răspundere civilă auto (RCA), pe categorii de vehicule, până pe 19 octombrie 2016, informează Mediafax. „Conform art. 4 alin. 3 din Legea concurenţei, acestea vor...


Patronul Mareea, după intrarea agenţiei de turism în insolventă: Avem câteva sute de turişti care urmau să îşi consume vacanţele, ne ocupăm de rerutarea lor.



Economic

patronul mareea dupa intrarea agentiei de turism in insolventa avem cateva sute de turisti care urmau sa isi consume vacantele ne ocupam de rerutarea lor
Agenţia de turism Mareea Comtur, controlată de Marius Usturoiu, a păgubit 1.100 de turişti, suma tuturor contractelor ridicându-se la valoarea de 460.000 euro, din care sumele restante către furnizori se ridică la 285.000 euro, potrivit Direcţiei Generale de Control şi Autorizare Turism din...


Scutirile la plata impozitelor pentru soţii veteranilor şi văduvele de război, reintroduse de Ministerul Finanţelor



Economic

scutirile la plata impozitelor pentru sotii veteranilor si vaduvele de razboi reintroduse de ministerul finantelor
În cazul veteranilor şi al văduvelor de război, ministerul propune scutirea integrală de la plata impozitelor pentru clădirile şi terenurile deţinute în comun cu soţii/soţiile acestora, precum şi pentru un mijloc de transport, la alegere. Pentru persoanele persecutate din motive politice şi...


Design si programare web: ing. Constantin Iancu
ISSN 2501-8612, ISSN-L 2501-8612
Actualizat la 6 februarie 2017
Autentificare
Responsive website newspaper by eng. Constantin Ianc
republicanii.ro