Share on Linkedin
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Facebook
Sâmbătă, 23 februarie 2019 - 11:25:49
republicanii

ING va returna clienţilor comisioanele aferente retragerilor de numerar de la alte bănci, după blocarea sistemului survenită sâmbătă


12 septembrie 2016

ING România va returna comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor bănci, efectuate sâmbătă de către proprii clienţi, şi va suporta costurile adiţionale generate de indisponibilitatea plăţilor cu cardul, în urma problemelor tehnice survenite timp de mai multe ore, când în reţeaua băncii nu a putut fi efectuată nicio operaţiune de plată atât în online, cât şi la comercianţi sau prin bancomatele băncii, se arată într-un comunicat de presă al instituţiei bancare, transmis, duminică, Agerpres.
În acelaşi timp, banca precizează că blocajul serverelor băncii şi sistemul de stocare a datelor a fost provocat în urma unui test planificat efectuat în centrul de date al ING, pentru sistemul de stingere a incendiilor.
 
'Sâmbătă, 10 septembrie, în timpul unui test planificat în centrul nostru de date pentru sistemul de stingere a incendiilor, procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat în mod sever şi neaşteptat mai multe servere şi sistemul de stocare a datelor. Primele probleme au început să apară după ora 13:00. Au fost afectate toate serviciile conectate sistemului de stocare a datelor, respectiv tranzacţii cu cardul, operaţiuni la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare şi website-ul www.ing.ro. În consecinţă, o mare parte din tranzacţii nu au putut fi procesate şi comunicarea cu clienţii a fost întârziată (...) Ne cerem scuze, încă o dată, pentru situaţiile neplăcute pe care le-au întâmpinat clienţii noştri şi ne asumăm responsabilitatea pentru problemele cauzate. Astfel, vom returna clienţilor comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor bănci efectuate ieri. Avem, de asemenea, în vedere acoperirea costurilor adiţionale generate clienţilor afectaţi de indisponibilitatea plăţilor cu cardul. În ciuda acestui incident excepţional şi fără precedent în istoria ING România, prioritatea noastră rămâne asigurarea de servicii financiare la nivelul înalt de aşteptări cu care ne-am obişnuit clienţii de-a lungul anilor', se arată în comunicarea băncii.
 
Potrivit sursei, în consecinţă, la momentul apariţiei incidentului, au fost activate de urgenţă procedurile şi planurile de recuperare prevăzute pentru astfel de situaţii.
 
'Toate echipele relevante din IT, suport pentru clienţi, management al produselor, comunicare şi conducerea băncii au fost mobilizate pentru rezolvarea cât mai rapidă a situaţiei. De asemenea, furnizorul extern al sistemului afectat a tratat cu prioritate zero restaurarea serviciului. Din cauza magnitudinii şi complexităţii defecţiunilor, din păcate timpul necesar pentru restaurarea activităţii prin sistemul de back-up a fost mai lung decât în cadrul testelor pe care le efectuăm regulat. Mai mult decât atât, pentru a asigura deplina integritate a datelor, am efectuat o copie adiţională a bazei de date înainte de a începe restaurarea sistemului, ceea ce a prelungit perioada de indisponibilitate a serviciilor', reiese din comunicatul ING Bank România.
 
Reprezentanţii bâncii menţionează că 'la ora 21:15 am restaurat serviciul de online banking ING Home'Bank, iar tranzacţiile cu cardul la comercianţi şi la bancomate au redevenit funcţionale începând cu ora 23:00', iar 'în prezent, finalizăm analiza diagnostic a acestui eveniment excepţional, monitorizăm îndeaproape evoluţia situaţiei împreună cu furnizorii şi luăm măsuri adiţionale pentru a asigura derularea normală a operaţiunilor'.
 
De asemenea, ING România notează că lipsa de comunicare către clienţi, în primele momente de la apariţia problemei, a fost cauzată tot de incidentul respectiv.
 
'Ne pare rău că am dezamăgit, pentru că nu am comunicat proactiv în primele ore. Defecţiunea sistemelor de comunicare (website, sms,mail-uri) a afectat transmiterea mesajelor către clienţi', menţionează sursa citată.
 
ATM-urile, sistemele de acceptare a cardurilor ING, cât şi serviciul Home'Bank, au fost indisponibile sâmbătă, timp de mai multe ore, pentru clienţii băncii, din cauza unor erori în sistemul de stocare a datelor. Reprezentanţii băncii au precizat că problema tehnică nu a pus niciun moment în pericol datele şi disponibilităţile băneşti ale clienţilor ING.

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Linkedin
rating
(39 vizualizări)
Dacă v-a plăcut acest articol, daţi-ne un like:

In Ploiesti gasiti paine traditionala romaneasca coapta in cuptor cu lemne fara E-uri

Adăugaţi un comentariu:
Folosind un cont de facebook:
sau folosind formularul următor:
Nume:

Email:

Comentariul:

Cod siguranţă:
Codul de securitate




Preţul berii va creşte din cauza ploilor care au afectat recoltele de orz



Economic

pretul berii va creste din cauza ploilor care au afectat recoltele de orz
La începutul acestei luni, producătorii de malţ au plătit cu până la 11% mai mult pentru orz după ce fermierii din Franţa, cel mai mare cultivator de orz din Uniunea Europeană, au strâns cea mai mică recoltă din ultimii cinci ani iar recolta din Germania a scăzut cu peste 9% comparativ cu cea...


Plafonul pentru Prima Casă va fi suplimentat cu 500 milioane de lei



Economic

plafonul pentru prima casa va fi suplimentat cu 500 milioane de lei
Plafonul total al garanţiilor care pot fi emise în anul 2016 în cadrul Programului Prima Casă se suplimentează cu 500 de milioane de lei, potrivit unei hotărâri adoptate de Guvern în şedinţa de miercuri, scrie Capital.ro. Plafonul de garanţii pentru anul 2016 al acestui program a mai...


Serviciul de Internet banking şi smart mobile al Raiffeisen Bank nu va funcţiona în noaptea de sâmbătă spre duminică



Economic

serviciul de internet banking si smart mobile al raiffeisen bank nu va functiona in noaptea de sambata spre duminica
Serviciul de Internet banking şi smart mobile al Raiffeisen Bank nu va putea fi accesat de sâmbătă noapte, începând cu ora 23, şi până duminică dimineaţa, ora 7, din cauza unor lucrări de mentenanţă a sistemului, a anunţat vineri banca. În intervalul menţionat vor fi realizate lucrări...


Românii muncesc 174 de zile pentru a plăti taxe



Economic

romanii muncesc 174 de zile pentru a plati taxe
Un angajat român munceşte în fiecare an 174 de zile doar ca să îşi plătească taxele datorate statului, arată un studiu efectuat la nivelul Uniunii Europene. Suntem pe locul opt din 28 de ţări analizate, dar se poate şi mai rău: belgienii lucrează 210 zile pe an pentru a-şi achita...


Comisia Europeană dă o lovitură dură românilor din Marea Britanie



Economic

comisia europeana da o lovitura dura romanilor din marea britanie
Românii din Marea Britanie primesc o lovitură teribilă de la Bruxelles! Comisia Europeană s-a declarat marţi favorabilă deciziei Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE), care a hotărât că guvernul de la Londra are dreptul să limiteze ajutoarele sociale oferite copiilor imigranţilor...


Design si programare web: ing. Constantin Iancu
ISSN 2501-8612, ISSN-L 2501-8612
Actualizat la 6 februarie 2017
Autentificare
Responsive website newspaper by eng. Constantin Ianc
republicanii.ro