Share on Linkedin
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Facebook
Joi, 23 mai 2019 - 4:17:26
republicanii

ING va returna clienţilor comisioanele aferente retragerilor de numerar de la alte bănci, după blocarea sistemului survenită sâmbătă


12 septembrie 2016

ING România va returna comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor bănci, efectuate sâmbătă de către proprii clienţi, şi va suporta costurile adiţionale generate de indisponibilitatea plăţilor cu cardul, în urma problemelor tehnice survenite timp de mai multe ore, când în reţeaua băncii nu a putut fi efectuată nicio operaţiune de plată atât în online, cât şi la comercianţi sau prin bancomatele băncii, se arată într-un comunicat de presă al instituţiei bancare, transmis, duminică, Agerpres.
În acelaşi timp, banca precizează că blocajul serverelor băncii şi sistemul de stocare a datelor a fost provocat în urma unui test planificat efectuat în centrul de date al ING, pentru sistemul de stingere a incendiilor.
 
'Sâmbătă, 10 septembrie, în timpul unui test planificat în centrul nostru de date pentru sistemul de stingere a incendiilor, procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat în mod sever şi neaşteptat mai multe servere şi sistemul de stocare a datelor. Primele probleme au început să apară după ora 13:00. Au fost afectate toate serviciile conectate sistemului de stocare a datelor, respectiv tranzacţii cu cardul, operaţiuni la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare şi website-ul www.ing.ro. În consecinţă, o mare parte din tranzacţii nu au putut fi procesate şi comunicarea cu clienţii a fost întârziată (...) Ne cerem scuze, încă o dată, pentru situaţiile neplăcute pe care le-au întâmpinat clienţii noştri şi ne asumăm responsabilitatea pentru problemele cauzate. Astfel, vom returna clienţilor comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor bănci efectuate ieri. Avem, de asemenea, în vedere acoperirea costurilor adiţionale generate clienţilor afectaţi de indisponibilitatea plăţilor cu cardul. În ciuda acestui incident excepţional şi fără precedent în istoria ING România, prioritatea noastră rămâne asigurarea de servicii financiare la nivelul înalt de aşteptări cu care ne-am obişnuit clienţii de-a lungul anilor', se arată în comunicarea băncii.
 
Potrivit sursei, în consecinţă, la momentul apariţiei incidentului, au fost activate de urgenţă procedurile şi planurile de recuperare prevăzute pentru astfel de situaţii.
 
'Toate echipele relevante din IT, suport pentru clienţi, management al produselor, comunicare şi conducerea băncii au fost mobilizate pentru rezolvarea cât mai rapidă a situaţiei. De asemenea, furnizorul extern al sistemului afectat a tratat cu prioritate zero restaurarea serviciului. Din cauza magnitudinii şi complexităţii defecţiunilor, din păcate timpul necesar pentru restaurarea activităţii prin sistemul de back-up a fost mai lung decât în cadrul testelor pe care le efectuăm regulat. Mai mult decât atât, pentru a asigura deplina integritate a datelor, am efectuat o copie adiţională a bazei de date înainte de a începe restaurarea sistemului, ceea ce a prelungit perioada de indisponibilitate a serviciilor', reiese din comunicatul ING Bank România.
 
Reprezentanţii bâncii menţionează că 'la ora 21:15 am restaurat serviciul de online banking ING Home'Bank, iar tranzacţiile cu cardul la comercianţi şi la bancomate au redevenit funcţionale începând cu ora 23:00', iar 'în prezent, finalizăm analiza diagnostic a acestui eveniment excepţional, monitorizăm îndeaproape evoluţia situaţiei împreună cu furnizorii şi luăm măsuri adiţionale pentru a asigura derularea normală a operaţiunilor'.
 
De asemenea, ING România notează că lipsa de comunicare către clienţi, în primele momente de la apariţia problemei, a fost cauzată tot de incidentul respectiv.
 
'Ne pare rău că am dezamăgit, pentru că nu am comunicat proactiv în primele ore. Defecţiunea sistemelor de comunicare (website, sms,mail-uri) a afectat transmiterea mesajelor către clienţi', menţionează sursa citată.
 
ATM-urile, sistemele de acceptare a cardurilor ING, cât şi serviciul Home'Bank, au fost indisponibile sâmbătă, timp de mai multe ore, pentru clienţii băncii, din cauza unor erori în sistemul de stocare a datelor. Reprezentanţii băncii au precizat că problema tehnică nu a pus niciun moment în pericol datele şi disponibilităţile băneşti ale clienţilor ING.

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Linkedin
rating
(43 vizualizări)
Dacă v-a plăcut acest articol, daţi-ne un like:

In Ploiesti gasiti paine traditionala romaneasca coapta in cuptor cu lemne fara E-uri

Adăugaţi un comentariu:
Folosind un cont de facebook:
sau folosind formularul următor:
Nume:

Email:

Comentariul:

Cod siguranţă:
Codul de securitate




Câţi bani sunt cheltuiţi zilnic pentru fiecare maşină de serviciu



Economic

cati bani sunt cheltuiti zilnic pentru fiecare masina de serviciu
Peste 100 de euro pe zi se scurg zilnic de la buget pentru fiecare maşină de serviciu din instituţiile publice, a declarat Valentin Mircea, şeful Corpului de Control al premierului, la emisiunea "În faţa ta", care va fi difuzată duminică de Digi 24. Sute de mii de directori, şefi de birouri,...


Apare un nou gigant imobiliar în România



Economic

apare un nou gigant imobiliar in romania
Oligarhul rus de origine moldoveană Boris Mints (Minţ) a câştigat 129 mil. euro într-un an şi jumătate, după ce şi-a vândut participaţia din CA Immo rivalului austriac Immofinanz. Ideea sa, de a forma un imperiu imobiliar răsăritean, prinde contur, însă abia după retragerea sa. După ce la...


Cum a reuşit o puştoaică de 16 ani să câştige 48.000 de lire sterline cu o idee care este la indemâna orcui



Economic

cum a reusit o pustoaica de 16 ani sa castige 48000 de lire sterline cu o idee care este la indemana orcui
Beau Jessup, o adolescentă britanică de 16 ani, face 48.000 de lire sterline pe an dintr-un site pe care l-a fondat pentru a ajuta părinţii chinezi să aleagă nume englezeşti copiilor lor, conform businessinsider.com. Ideea i-a venit după ce a fost rugată să aleagă numele copiilor unor prieteni...


Au fost identificate reţele de falşi brokeri



Economic

au fost identificate retele de falsi brokeri
Poliţiştii au dat de urma unui adevărate reţele de falşi brokeri, cărora le-au căzut victime medici şi chiar oameni de afaceri, pierzând sume importante, de zeci de mii de euro. Calvarul unui român cu afaceri în construcţii a început cu un simplu telefon primit de la un call center. Un fals...


Hipermarketurile obligate să comercializeze 51% produse româneşti



Economic

hipermarketurile obligate sa comercializeze 51 produse romanesti
Legea care obligă hipermarketurile să expună la raft 51% produse româneşti şi le interzice să încaseze de la furnizor taxe şi servicii, a fost promulgată luni de Preşedintele Klaus Iohannis. Actul normativ a fost adoptat de Camera Deputaţilor, for decizional, în luna iunie în unanimitate,...


Design si programare web: ing. Constantin Iancu
ISSN 2501-8612, ISSN-L 2501-8612
Actualizat la 18 martie 2019
Autentificare
Responsive website newspaper by eng. Constantin Ianc
republicanii.ro