Share on Linkedin
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Facebook
Luni, 25 ianuarie 2021 - 7:34:22
republicanii

ING va returna clienţilor comisioanele aferente retragerilor de numerar de la alte bănci, după blocarea sistemului survenită sâmbătă


12 septembrie 2016

ING România va returna comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor bănci, efectuate sâmbătă de către proprii clienţi, şi va suporta costurile adiţionale generate de indisponibilitatea plăţilor cu cardul, în urma problemelor tehnice survenite timp de mai multe ore, când în reţeaua băncii nu a putut fi efectuată nicio operaţiune de plată atât în online, cât şi la comercianţi sau prin bancomatele băncii, se arată într-un comunicat de presă al instituţiei bancare, transmis, duminică, Agerpres.
În acelaşi timp, banca precizează că blocajul serverelor băncii şi sistemul de stocare a datelor a fost provocat în urma unui test planificat efectuat în centrul de date al ING, pentru sistemul de stingere a incendiilor.
 
'Sâmbătă, 10 septembrie, în timpul unui test planificat în centrul nostru de date pentru sistemul de stingere a incendiilor, procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat în mod sever şi neaşteptat mai multe servere şi sistemul de stocare a datelor. Primele probleme au început să apară după ora 13:00. Au fost afectate toate serviciile conectate sistemului de stocare a datelor, respectiv tranzacţii cu cardul, operaţiuni la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare şi website-ul www.ing.ro. În consecinţă, o mare parte din tranzacţii nu au putut fi procesate şi comunicarea cu clienţii a fost întârziată (...) Ne cerem scuze, încă o dată, pentru situaţiile neplăcute pe care le-au întâmpinat clienţii noştri şi ne asumăm responsabilitatea pentru problemele cauzate. Astfel, vom returna clienţilor comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor bănci efectuate ieri. Avem, de asemenea, în vedere acoperirea costurilor adiţionale generate clienţilor afectaţi de indisponibilitatea plăţilor cu cardul. În ciuda acestui incident excepţional şi fără precedent în istoria ING România, prioritatea noastră rămâne asigurarea de servicii financiare la nivelul înalt de aşteptări cu care ne-am obişnuit clienţii de-a lungul anilor', se arată în comunicarea băncii.
 
Potrivit sursei, în consecinţă, la momentul apariţiei incidentului, au fost activate de urgenţă procedurile şi planurile de recuperare prevăzute pentru astfel de situaţii.
 
'Toate echipele relevante din IT, suport pentru clienţi, management al produselor, comunicare şi conducerea băncii au fost mobilizate pentru rezolvarea cât mai rapidă a situaţiei. De asemenea, furnizorul extern al sistemului afectat a tratat cu prioritate zero restaurarea serviciului. Din cauza magnitudinii şi complexităţii defecţiunilor, din păcate timpul necesar pentru restaurarea activităţii prin sistemul de back-up a fost mai lung decât în cadrul testelor pe care le efectuăm regulat. Mai mult decât atât, pentru a asigura deplina integritate a datelor, am efectuat o copie adiţională a bazei de date înainte de a începe restaurarea sistemului, ceea ce a prelungit perioada de indisponibilitate a serviciilor', reiese din comunicatul ING Bank România.
 
Reprezentanţii bâncii menţionează că 'la ora 21:15 am restaurat serviciul de online banking ING Home'Bank, iar tranzacţiile cu cardul la comercianţi şi la bancomate au redevenit funcţionale începând cu ora 23:00', iar 'în prezent, finalizăm analiza diagnostic a acestui eveniment excepţional, monitorizăm îndeaproape evoluţia situaţiei împreună cu furnizorii şi luăm măsuri adiţionale pentru a asigura derularea normală a operaţiunilor'.
 
De asemenea, ING România notează că lipsa de comunicare către clienţi, în primele momente de la apariţia problemei, a fost cauzată tot de incidentul respectiv.
 
'Ne pare rău că am dezamăgit, pentru că nu am comunicat proactiv în primele ore. Defecţiunea sistemelor de comunicare (website, sms,mail-uri) a afectat transmiterea mesajelor către clienţi', menţionează sursa citată.
 
ATM-urile, sistemele de acceptare a cardurilor ING, cât şi serviciul Home'Bank, au fost indisponibile sâmbătă, timp de mai multe ore, pentru clienţii băncii, din cauza unor erori în sistemul de stocare a datelor. Reprezentanţii băncii au precizat că problema tehnică nu a pus niciun moment în pericol datele şi disponibilităţile băneşti ale clienţilor ING.

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Linkedin
rating
(49 vizualizări)
Dacă v-a plăcut acest articol, daţi-ne un like:

In Ploiesti gasiti paine traditionala romaneasca coapta in cuptor cu lemne fara E-uri

Adăugaţi un comentariu:
Folosind un cont de facebook:
sau folosind formularul următor:
Nume:

Email:

Comentariul:

Cod siguranţă:
Codul de securitate




Banca Mondială: Statul român face imposibil accesul la locuire pentru săraci



Economic

banca mondiala statul roman face imposibil accesul la locuire pentru saraci
Legea locuinţei obligă primăriile să asigure locuinţe sociale persoanelor cu venituri sub salariul mediu net lunar pe economie de 1.866 lei (380 euro), categorie în care se înscrie aproape toată populaţia ţării, se arată într-un raport al Băncii Mondiale. „Având în vedere nivelurile mici...


BREXIT: Companiile auto intenţionează să îşi mute centrele de dezvoltare în România, Bulgaria şi Ungaria



Economic

brexit companiile auto intentioneaza sa isi mute centrele de dezvoltare in romania bulgaria si ungaria
Producătorii de maşini intenţionează să îşi mute centrele de cercetare în Estul Europei, după votul în favoarea Brexit din Marea Britanie, pentru a-şi micşora costurile şi pentru a-şi păstra accesul liber la piaţa europeană. Firmele de recrutare caută personal instruit şi directori executivi...


BOMBĂ în guvernul lui Dacian Cioloş!



Economic

bomba in guvernul lui dacian ciolos
Lovit şi contestat din toate părţile, guvernul lui Dacian Cioloş se pregăteşte să detoneze bomba. Urmează o rectificare bugetară în cel mai scurt timp. Luna iulie va fi una extrem de fierbinte nu doar afară, ci şi la Palatul Victoria. Executivul urmează să facă o rectificare bugetară care...


Din august, firmele vor putea retrage mai mulţi bani din bancă atunci când vor face plăţi către persoane fizice



Economic

din august firmele vor putea retrage mai multi bani din banca atunci cand vor face plati catre persoane fizice
De la 1 august, retragerile de numerar din bancă, efectuate de operatorii economici, nu vor mai fi plafonate la 10.000 de lei pe zi, atât timp cât plăţile se vor face către persoane fizice, stabileşte un act normativ publicat în Monitorul Oficial. Totuşi, anumite prevederi ale...


Ministrul Transporturilor: Trenul este un lux şi este normal ca oamenii să plătească mai mult ca să-l aibă



Economic

ministrul transporturilor trenul este un lux si este normal ca oamenii sa plateasca mai mult ca sa-l aiba
Preţul mai ridicat al biletelor de tren în comparaţie cu preţul biletelor pentru transportul rutier de pasageri este justificat, pentru că trenul este un lux, iar călătorii plătesc mai mult pentru a-l utiliza, a declarat luni seară ministrul Transporturilor, Dan Costescu, la Realitatea TV....


Design si programare web: ing. Constantin Iancu
ISSN 2501-8612, ISSN-L 2501-8612
Actualizat la 2 decembrie 2019
Autentificare
Responsive website newspaper by eng. Constantin Ianc
republicanii.ro