Share on Linkedin
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Facebook
Joi, 19 aprilie 2018 - 8:20:50
republicanii

ING va returna clienţilor comisioanele aferente retragerilor de numerar de la alte bănci, după blocarea sistemului survenită sâmbătă


12 septembrie 2016

ING România va returna comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor bănci, efectuate sâmbătă de către proprii clienţi, şi va suporta costurile adiţionale generate de indisponibilitatea plăţilor cu cardul, în urma problemelor tehnice survenite timp de mai multe ore, când în reţeaua băncii nu a putut fi efectuată nicio operaţiune de plată atât în online, cât şi la comercianţi sau prin bancomatele băncii, se arată într-un comunicat de presă al instituţiei bancare, transmis, duminică, Agerpres.
În acelaşi timp, banca precizează că blocajul serverelor băncii şi sistemul de stocare a datelor a fost provocat în urma unui test planificat efectuat în centrul de date al ING, pentru sistemul de stingere a incendiilor.
 
'Sâmbătă, 10 septembrie, în timpul unui test planificat în centrul nostru de date pentru sistemul de stingere a incendiilor, procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat în mod sever şi neaşteptat mai multe servere şi sistemul de stocare a datelor. Primele probleme au început să apară după ora 13:00. Au fost afectate toate serviciile conectate sistemului de stocare a datelor, respectiv tranzacţii cu cardul, operaţiuni la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare şi website-ul www.ing.ro. În consecinţă, o mare parte din tranzacţii nu au putut fi procesate şi comunicarea cu clienţii a fost întârziată (...) Ne cerem scuze, încă o dată, pentru situaţiile neplăcute pe care le-au întâmpinat clienţii noştri şi ne asumăm responsabilitatea pentru problemele cauzate. Astfel, vom returna clienţilor comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor bănci efectuate ieri. Avem, de asemenea, în vedere acoperirea costurilor adiţionale generate clienţilor afectaţi de indisponibilitatea plăţilor cu cardul. În ciuda acestui incident excepţional şi fără precedent în istoria ING România, prioritatea noastră rămâne asigurarea de servicii financiare la nivelul înalt de aşteptări cu care ne-am obişnuit clienţii de-a lungul anilor', se arată în comunicarea băncii.
 
Potrivit sursei, în consecinţă, la momentul apariţiei incidentului, au fost activate de urgenţă procedurile şi planurile de recuperare prevăzute pentru astfel de situaţii.
 
'Toate echipele relevante din IT, suport pentru clienţi, management al produselor, comunicare şi conducerea băncii au fost mobilizate pentru rezolvarea cât mai rapidă a situaţiei. De asemenea, furnizorul extern al sistemului afectat a tratat cu prioritate zero restaurarea serviciului. Din cauza magnitudinii şi complexităţii defecţiunilor, din păcate timpul necesar pentru restaurarea activităţii prin sistemul de back-up a fost mai lung decât în cadrul testelor pe care le efectuăm regulat. Mai mult decât atât, pentru a asigura deplina integritate a datelor, am efectuat o copie adiţională a bazei de date înainte de a începe restaurarea sistemului, ceea ce a prelungit perioada de indisponibilitate a serviciilor', reiese din comunicatul ING Bank România.
 
Reprezentanţii bâncii menţionează că 'la ora 21:15 am restaurat serviciul de online banking ING Home'Bank, iar tranzacţiile cu cardul la comercianţi şi la bancomate au redevenit funcţionale începând cu ora 23:00', iar 'în prezent, finalizăm analiza diagnostic a acestui eveniment excepţional, monitorizăm îndeaproape evoluţia situaţiei împreună cu furnizorii şi luăm măsuri adiţionale pentru a asigura derularea normală a operaţiunilor'.
 
De asemenea, ING România notează că lipsa de comunicare către clienţi, în primele momente de la apariţia problemei, a fost cauzată tot de incidentul respectiv.
 
'Ne pare rău că am dezamăgit, pentru că nu am comunicat proactiv în primele ore. Defecţiunea sistemelor de comunicare (website, sms,mail-uri) a afectat transmiterea mesajelor către clienţi', menţionează sursa citată.
 
ATM-urile, sistemele de acceptare a cardurilor ING, cât şi serviciul Home'Bank, au fost indisponibile sâmbătă, timp de mai multe ore, pentru clienţii băncii, din cauza unor erori în sistemul de stocare a datelor. Reprezentanţii băncii au precizat că problema tehnică nu a pus niciun moment în pericol datele şi disponibilităţile băneşti ale clienţilor ING.

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Linkedin
rating
(32 vizualizări)
Dacă v-a plăcut acest articol, daţi-ne un like:

In Ploiesti gasiti paine traditionala romaneasca coapta in cuptor cu lemne fara E-uri

Adăugaţi un comentariu:
Folosind un cont de facebook:
sau folosind formularul următor:
Nume:

Email:

Comentariul:

Cod siguranţă:
Codul de securitate




ŞOC la casele de schimb! Cel mai slab euro din ultimele patru luni şi jumătate. Curs BNR: 4,46 lei/euro



Economic

soc la casele de schimb cel mai slab euro din ultimele patru luni si jumatate curs bnr 446 leieuro
Euro a scăzut în primele ore ale dimineţii la 4,45 lei, faţă de 4,47 lei, cursul de ieri anunţat de BNR. Moneda europeană a atins cel mai scăzut nivel în faţa leului, din 10 martie 2016 (4,4608 lei), minimul ultimelor patru luni şi jumătate. Pe 16 iunie, moneda europeană a atins maximul...


600 de noi locuri de muncă lângă Ploieşti



Economic

600 de noi locuri de munca langa ploiesti
Ploieştenii vor avea la dispoziţie, foarte curând, încă 600 de locuri de muncă în apropierea Parcului Industrial Ploieşti. Firma italiană Ducati Energia va deschide o fabrică de contoare digitale pentru energie electrică, dar şi o secţie care va produce staţii pentru încărcarea maşinilor...


Piaţa neagră a ţigărilor a crescut cu peste patru puncte procentuale în doar două luni



Economic

piata neagra a tigarilor a crescut cu peste patru puncte procentuale in doar doua luni
Piaţa neagră a ţigaretelor a crescut în septembrie la 18,3%, de la 14,9% în luna iulie, reiese dintr-un studiu realizat de compania de cercetare Novel Research. Potrivit studiului, acesta este cea mai mare creştere a comerţului ilegal cu ţigarete din ultimii doi ani şi se situează peste...


The New York Times: Producătorii de programe tip "spyware" susţin că fac lumea mai sigură



Economic

the new york times producatorii de programe tip spyware sustin ca fac lumea mai sigura
Producătorii de programe tip "spyware" afirmă că acestea sunt necesare pentru depistarea teroriştilor, răpitorilor sau a traficanţilor de droguri, aşadar "facând din lume un loc mai sigur," dar dezvăluiri recente arată că sunt folosite şi pentru supravegherea dizidenţiilor, scrie The New...


Preţul la carnea de porc, în creştere. Fermierii, tot pe pierdere



Economic

pretul la carnea de porc in crestere fermierii tot pe pierdere
După un început de an mai mult decât dificil, preţul la carnea de porc a început să crească la nivel european, inclusiv în România. Analiştii susţin că o posibilă explicaţie ar putea fi exporturile către ţările terţe, în special către China, care a ajuns să bată toate recordurile, dar şi...


Design si programare web: ing. Constantin Iancu
ISSN 2501-8612, ISSN-L 2501-8612
Actualizat la 6 februarie 2017
Autentificare
Responsive website newspaper by eng. Constantin Ianc
republicanii.ro