Share on Linkedin
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Facebook
Marţi, 16 octombrie 2018 - 11:26:08
republicanii

ANPC a amendat Vodafone cu 50.000 de lei pentru practici comerciale incorecte


4 octombrie 2016

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a amendat cu 50.000 de lei operatorul de telefonie mobilă Vodafone pentru utilizarea de practici comerciale incorecte, relatează Agerpres.
Conform unui comunicat al autorităţii, Vodafone punea la dispoziţie consumatorilor o serie de oferte prepaid care includeau un număr fix de minute, SMS-uri sau acces la Internet. Oferta era valabilă 28 de zile, însă, în urma analizării reclamaţiilor consumatorilor, a rezultat că, deşi aceştia se aflau în perioada de valabilitate a ofertelor, serviciile de apelare au fost restricţionate pentru că erau condiţionate de un număr suficient de apeluri primite.
 
"Consumatorilor le era impusă o condiţie pe care le era imposibil să o respecte, numai profesionistul având capacitatea tehnică de a monitoriza apelurile primite. La fel se întâmpla şi în cazul beneficiilor oferite la reîncărcarea diferitelor cartele, consumatorii, pentru a putea utiliza beneficiile achiziţionate, fiind condiţionaţi de numărul de apeluri primite", precizează reprezentanţii ANPC.
 
De asemenea, o altă neregulă constatată se referă la cartelele reîncărcabile prin care se ofereau minute şi SMS-uri naţionale nelimitat. Operatorul de telefonie mobilă considera că utilizarea rezonabilă a serviciului înseamnă că numărul de minute al apelurilor iniţiate nu depăşeşte cu 500 numărul de minute primite. Website-ul prin care comerciantul îşi promova ofertele la aceste cartele nu menţiona aceste restricţionări.
 
"Prin utilizarea cuvântului nelimitat se înţelege faptul că nu există nicio restricţie; practic, profesionistul utiliza acest termen doar în scop de marketing, consumatorii luând o decizie de tranzacţionare pe care în alta situaţie nu ar fi luat-o", au subliniat reprezentanţii ANPC.
 
Astfel, pentru utilizarea unei practici comerciale înşelătoare, Vodafone a fost sancţionată contravenţional cu amendă de 50.000 lei, operatorul de telefonie obligându-se să elimine mecanismul de restricţionare automată a serviciilor ca urmare a raportului dintre numărul de minute sau SMS-uri efectuate şi cele primite.
 
"O practică comercială este considerată înşelătoare atunci când un comerciant ascunde sau oferă într-un mod neclar, neinteligibil, ambiguu ori în contratimp, o informaţie esenţială sau nu indică intenţia comercială a practicii, în cazul în care aceasta nu rezultă deja din context, şi când, în oricare dintre cazuri, consumatorul mediu este determinat sau este susceptibil a fi determinat să ia o decizie de tranzacţionare pe care altfel nu ar fi luat-o", explică reprezentanţii ANPC, citând prevederile Legii 363/2007.

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Linkedin
rating  rating
(125 vizualizări)
Dacă v-a plăcut acest articol, daţi-ne un like:

In Ploiesti gasiti paine traditionala romaneasca coapta in cuptor cu lemne fara E-uri

Adăugaţi un comentariu:
Folosind un cont de facebook:
sau folosind formularul următor:
Nume:

Email:

Comentariul:

Cod siguranţă:
Codul de securitate




Marcel Bărbuţ, CEO AdePlast: Polistirenul folosit la izolaţia termică a locuinţelor, nu este toxic



Economic

marcel barbut ceo adeplast polistirenul folosit la izolatia termica a locuintelor nu este toxic
Polistirenul este folosit în proporţie de 80% în Germania şi Austria, pentru izolaţia termică. În România, polistirenul se foloseşte în proporţie de 90% şi este cea mai ieftină soluţie de izolaţie. CEO - ul AdePlast, Marcel Bărbuţ spune că, AdePlast exportă polistiren în Germania, Austria...


Mareea, a doua agenţie de turism din România care îşi anunţă insolvenţa în plin sezon al vacanţelor



Economic

mareea a doua agentie de turism din romania care isi anunta insolventa in plin sezon al vacantelor
Turoperatorul Mareea a înfiinţat o celulă de criză pentru a răspunde turiştilor şi partenerilor afectaţi de deschiderea procedurii de insolvenţă şi reorganizare şi pentru a gestiona o parte cât mai mare din rezervările cu check-in din 3 septembrie şi 4 septembrie. ”Începând cu data de 04.09.2016...


ANAF a făcut publică o nouă listă, a micilor contribuabili datori la stat



Economic

anaf a facut publica o noua lista a micilor contribuabili datori la stat
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a publicat astăzi listele cu micii contribuabili care figurează cu restanţe fiscale la data de 31 martie 2016. Lista neagră cuprinde aproape 145.000 de contribuabili mici şi instituţii publice cu restanţe mai mari de 10.000 de lei. În total,...


ANAF şi ARB vor realiza o aplicaţie pentru poprirea automată a conturilor



Economic

anaf si arb vor realiza o aplicatie pentru poprirea automata a conturilor
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) şi Asociaţia Română a Băncilor (ARB) au discutat pentru crearea unei aplicaţii prin care poprirea pe conturi să se realizeze electronic, a anunţat, marţi, preşedintele ANAF, Dragoş Doroş, într-o conferinţă de specialitate organizată de...


Zbor intârziat, anulat sau suprarezervat? Primeşti banii inapoi!



Economic

zbor intarziat anulat sau suprarezervat primesti banii inapoi
Zbor intarziat, anulat sau suprarezervat? Afla daca ai dreptul la compensatie si in ce conditii poti beneficia de aceasta pe baza „Ghidului Compensatiilor” lansat de momondo.ro, motorul independent de cautare a ofertelor de calatorie, scrie portalul 9am..ro Ti-ai facut bagajele, ai parcurs un...


Design si programare web: ing. Constantin Iancu
ISSN 2501-8612, ISSN-L 2501-8612
Actualizat la 6 februarie 2017
Autentificare
Responsive website newspaper by eng. Constantin Ianc
republicanii.ro